다음 1)~6)은 올해 고1 06월 모의고사에서 발췌한 문장들이며, 모두 Ving 형태를 포함하고 있습니다. Ving의 기능이 모두 같은가요, 아니면 다른가요? 다르다는 것을 어떻게 설명할 수 있을까요?
1) Even if you say hi to someone passing by, they will begin to feel better about themselves, like someone cares.⎥고1 ’24-06-22⎥
2) These birds, born knowing how to migrate, don’t adapt easily. ⎥고1 ’24-06-39⎥
3) While professionals working in educational technology and commercial web design have made significant progress in meeting the needs of such users, some scholars creating digital projects all too often fail to take these needs into account.⎥고1 ’24-06-40⎥
4) There's a lot of scientific evidence demonstrating that focused attention leads to the reshaping of the brain. ⎥고1 ’24-06-32⎥
5) Brain scans of violinists provide more evidence, showing dramatic growth and expansion in regions of the cortex that represent the left hand, which has to finger the strings precisely, often at very high speed. ⎥고1 ’24-06-32⎥
6) Within two months, productivity at the plant increased by 20 percent, with workers taking shorter breaks and making fewer mistakes.⎥고1 ’24-06-35⎥
우리는 지문에서 위와 같은 Ving를 포함하는 문장들을 매우 자주 만납니다. 같은 Ving이지만 동명사와 현재분사를 구별하기도 하고, 같은 현재분사지만 역할은 다른 경우도 많습니다. 구별해야 할 필요가 있다는 말씀입니다.
문장 1)과 문장 6)은 '진행'과 '동시'의 의미를 갖지만, 문장 2)~5)는 '진행'과는 상관이 없다는 것을 알 수 있습니다. Ving가 갖는 '근본적' 속성을 이해하고 문장들을 만날 때마다 되새겨 본다면 영어의 사용이 훨씬 수월해 질 거라 생각합니다.
'아' 다르고, '어' 다릅니다.
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